معرفی ‌١٠٠ كشور برتر جهان از نظر شاخص كیفیت زندگی



سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی

معرفی ‌١٠٠ كشور برتر جهان از نظر شاخص كیفیت زندگی

در رده‌بندی كشورهای جهان از نظر شاخص زندگی كردن 55 پارامتر مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته است.

همچنین در بخش‌های مختلف در بخش آموزش فنلاند رتبه نخست را كسب كرده، در حالی كه در بخش‌های بهداشت، كیفیت زندگی، شرایط سیاسی و پویایی اقتصادی به ترتیب كشورهای ژاپن، نروژ، سوئد و سنگاپور اول شده‌اند.

*** ایران 79ام شد!

اما در این رده‌بندی ایران در میان 100 كشور جهان در رتبه 79 قرار گرفته است. در این رده‌بندی ایران پایین‌تر از كشورهایی مانند كاستاریكا، امارات متحده عربی، كویت، جامائیكا، تركیه، اردن، آلبانی، چین، عمان، قزاقستان، كلمبیا، فیلیپین، تونس، آذربایجان، ونزوئلا، ال‌سالوادور، مصر، نیكاراگوئه، هندوراس و هند قرار گرفته است. همچنین رتبه ایران از كشورهایی مانند آفریقای جنوبی، ویتنام، سوریه، پاكستان و كامرون بالاتر است.

در بخش‌های مختلف رتبه ایران به این شرح اعلام شده است:

آموزش (55)، بهداشت (73)، كیفیت زندگی (59)، شرایط سیاسی (97) و پویایی اقتصادی (80)

در زیر با بهترین كشورهای جهان از نظر شاخص زندگی كردن آشنا می‌شوید:

1- فنلاند

این كشور به عنوان بهترین كشور جهان برای زندگی انتخاب شده است. نمره مربوط به بخش‌های زیرساخت، محیط زیست و آموزش در این كشور از سایر كشورهای جهان بالاتر است.

نرخ سواد در این كشور 100 درصد بوده و سرانه رشد بهره‌وری در این كشور به 34 هزار و 900 دلار می‌رسد. بخش خدمات حدود 65 درصد از تولید ناخالص داخلی فنلاند را تشكیل می‌دهد، در حالی كه سهم صنایع تولیدی به حدود 13 درصد می‌رسد.

در این كشور 16 روز طول می‌كشد تا شما بتوانید یك كار اقتصادی جدید را آغاز كنید. نرخ بیكاری در فنلاند 8.5 درصد بوده و امید زندگی در آن به 72 سال می‌رسد.

2- سوئیس

این كشور اروپایی از نظر وضعیت بهداشت‌، آموزش و كیفیت زندگی شرایط ایده‌آلی دارد. نرخ سواد در این كشور 99 درصد است. سرانه رشد بهره‌وری در سوئیس 41 هزار و 700 دلار محاسبه شده است.

بخش خدمات سهمی 71 درصدی در تولید ناخالص داخلی سوئیس داشته، در حالی كه سهم بخش صنایع تولیدی به 16 درصد می‌رسد.

در این كشور 20 روز طول می‌كشد تا بتوانید یك فعالیت اقتصادی جدیدی را آغاز كنید. نرخ بیكاری و سن امید به زندگی در سوئیس به ترتیب 4.4 درصد و 75 سال است.

3- سوئد

سوئد سومین كشور جهان از نظر شرایط مناسب برای زندگی است. این كشور شاید واقعا از نظر شرایط اقتصادی رتبه نخست را نداشته باشد، اما مناسب‌ترین وضعیت را در زمینه‌های بهداشتی و آموزشی دارد. به طوری كه نرخ سواد و امید به زندگی در آن به ترتیب 99 درصد و 72 سال می‌رسد.

سرانه رشد بهره‌وری در سوئد 36 هزار و 800 دلار است. بخش خدمات در سوئد سهمی 71 درصدی از تولید ناخالص داخلی این كشور دارد، در حالی كه سهم بخش صنایع تولیدی از تولید ناخالص داخلی این كشور به 11 درصد می‌رسد.

در سوئد تنها 15 روز طول می‌كشد تا شما بتوانید یك فعالیت اقتصادی جدید را آغاز كنید. نرخ بیكاری در این كشور واقع در منطقه اسكاندیناوی به 9.3 درصد می‌رسد.

4- استرالیا

استرالیا با خدمات بهداشتی و آموزشی استانداردش در جهان شناخته شده؛ به طوری كه نرخ سواد در این كشور تقریبا 100 درصد است.

سرانه رشد بهره‌وری در این كشور 38 هزار و 800 دلار بوده و سهم بخش خدمات از تولید ناخالص داخلی به 68 درصد می‌رسد، این در حالی است كه سهم بخش صنایع تولیدی 17 درصد است.

در استرالیا فقط دو روز طول می‌كشد تا شما بتوانید یك فعالیت اقتصادی جدید را آغاز كنید. این رقم واقعا حیرت‌انگیز است!

نرخ بیكاری در استرالیا تنها 5.3 درصد است.

5- لوكزامبورگ

پنجمین كشور جهان از نظر كیفیت زندگی دارای بالاترین درآمد سرانه در میان كشورهای جهان است. این كشور همچنین از نظر وضعیت بهداشتی و كیفیت زندگی نمرات بالایی كسب كرده است.

نرخ سواد در این كشور 100 درصد بوده و سرانه رشد بهره‌وری در لوكزامبورگ به بیش از 50 هزار و 300 دلار می‌رسد.

در حالی كه سهم بخش خدمات از تولید ناخالص داخلی این كشور اروپایی حدود 84 درصد است، سهم بخش صنایع تولیدی حدود 14 درصد است.

در این كشور 24 روز طول می‌كشد تا بتوانید یك شغل جدید را آغاز كنید. نرخ بیكاری در این كشور 6.8 درصد است.

6- نروژ

این كشور واقع در منطقه اسكاندیناوی از نظر شرایط اقتصادی، بهداشت و كیفیت زندگی رتبه بالایی دارد و نرخ سواد در آن تقریبا 100 درصد است.

سرانه رشد بهره‌وری در نروژ به 36 هزار و 800 دلار می‌رسد و سهم بخش خدمات از تولید ناخالص داخلی 53 درصد است، در حالی كه سهم بخش صنایع تولیدی حدود 13 درصد است.

در این كشور تنها هفت روز طول می‌كشد تا بتوانید یك شغل جدید را تجربه كنید. نرخ بیكاری در این كشور رقم بسیار پایین 3.2 درصد است.

7- كانادا

بخش‌های آموزش، بهداشت،‌ درآمد سرانه و اقتصاد در كانادا مثال‌زدنی هستند. نرخ سواد در این كشور 99 درصد بوده و سرانه رشد بهره‌وری در كانادا به رقم 38 هزار و 400 دلار می‌رسد.

از سوی دیگر سهم بخش خدمات از تولید ناخالص داخلی این كشور حدود 66 درصد بوده و سهم بخش صنایع تولیدی 11 درصد است.

در همسایه شمالی آمریكا تنها پنج روز طول می‌كشد تا صاحب یك شغل جدید شوید. نرخ بیكاری كانادا رقم بسیار پایین 3.2 درصد است.

8- هلند

هلند به دلیل كیفیت بالای سیستم بهداشتی، ‌آموزشی، سواد‌آموزی و اقتصاد صنعتی‌اش در جهان شهرت دارد. نرخ سواد در این كشور 99 درصد بوده و سرانه رشد بهره‌وری این كشور به 39 هزار و 200 دلار می‌رسد.

سهم بخش خدمات از تولید ناخالص داخلی هلند 73 درصد بوده و سهم بخش صنایع تولیدی نیز از تولید ناخالص داخلی این كشور تنها حدود سه درصد است.

در این كشور اروپایی 10 روز طول می‌كشد تا شما در صورت تمایل یك شغل جدید را تجربه كنید. نرخ بیكاری در این كشور تنها پنج درصد است.

9- ژاپن

ژاپن به عنوان یك غول اقتصادی در آسیا از نرخ 99 درصدی سواد خود لذت می‌برد. سرانه رشد بهره‌وری در این كشور رقم 32 هزار و 600 دلار بوده و سهم بخش خدمات از تولید ناخالص داخلی به 69.3 درصد می‌رسد، در حالی كه سهم بخش صنایع تولیدی حدود 21 درصد است.

در ژاپن 23 روز زمان نیاز است تا بتوانید یك فعالیت اقتصادی جدید را آغاز كنید. نرخ بیكاری در این كشور آسیایی فقط 5.6 درصد است.

10- دانمارك

دانمارك نیز همچون برخی دیگر از كشورهای اروپایی از كیفیت بالای زندگی، بهداشتی و آموزشی برخوردار است. نرخ سواد در این كشور 99 درصد بوده و رشد تولید به ازای هر نفر در آن به 36 هزار دلار می‌رسد. سهم بخش خدمات در دانمارك از تولید ناخالص داخلی این كشور 73 درصد بوده و سهم بخش صنایع تولیدی نیز حدود 20 درصد است.

در این كشور كمتر از یك هفته یعنی شش روز طول می‌كشد تا شما یك فعالیت اقتصادی جدید را آغاز كنید. نرخ امید به زندگی و بیكاری در این كشور به ترتیب 72 سال و 4.3 درصد است.

11- آمریكا

آمریكا یازدهمین كشور از نظر شاخص خوب زندگی كردن بوده و شرایط پویایی اقتصادی، بهداشتی و آموزشی آن مناسب است. نرخ سواد در این كشور 99 درصد بوده و سرانه رشد بهره‌وری در آمریكا به 46 هزار و 400 دلار می‌رسد.

بخش خدمات سهم 77 درصدی در تولید ناخالص داخلی ‌آمریكا دارد، در حالی كه سهم بخش صنایع تولیدی 18.46 درصد است.

در این كشور شش روز طول می‌كشد تا شما بتوانید یك فعالیت اقتصادی جدید را آغاز كنید. نرخ بیكاری در آمریكا به رقم 4.3 درصد نیز رسیده بود، اما بحران مالی جهانی و تعدیل نیروهای گسترده در شركت‌های آمریكایی طی ماه‌های اخیر باعث افزایش شدید این نرخ شده است. امید زندگی در این كشور حدود 70 سال است.

59- چین

این كشور از نظر اقتصادی، بهداشتی و آموزشی شرایط نسبتا مناسبی دارد. نرخ سواد در این كشور 91 درصد بوده و سرانه رشد بهره‌وری در آن به شش هزار و 600 دلار می‌رسد. بخش خدمات سهم 40 درصدی از تولید ناخالص داخلی این كشور دارد، در حالی كه سهم بخش صنایع تولیدی از تولید ناخالص داخلی چین بالغ بر 26 درصد است.

در چین 37 روز طول می‌كشد تا بتوانید یك شغل جدید را آغاز كنید. نرخ بیكاری در این كشور 4.3 درصد بوده و امید زندگی در آن 66 سال است.

89- پاكستان

در میان 100 كشور مورد مطالعه پاكستان از نظر شاخص كیفیت زندگی در رده 89 قرار گرفته است. نرخ سواد در این كشور 50 درصد بوده و سرانه رشد بهره‌وری به دو هزار و 600 دلار می رسد.

سهم بخش خدمات از تولید ناخالص داخلی این كشور 53 درصد و سهم بخش صنایع تولیدی 34 درصد است.

در این كشور 20 روز طول می‌كشد تا یك فعالیت اقتصادی جدید را آغاز كنید. همسایه غربی هند دارای یكی از بالاترین نرخ‌های بیكاری در جهان است. نرخ بیكاری و امید به زندگی در این كشور به ترتیب 15.2 درصد و 55 سال می‌رسد.


نظرات شما عزیزان:

فریبا
ساعت17:44---19 تير 1393
سلام وبلاگ خوبی داری.مایل به تمایل لینک هستم.
پاسخ:سلام منم تمایل به تبادل دارم و خوشحال میشم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ن : شبنم سرچمی
ت : شنبه 17 / 4 / 1393


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.